excel temel kavramlar

Temel Kavramlar


Çalışma Kitabı: Excel'de yaratılmış bir dosya, bir çalışma kitabıdır.
Çalışma Sayfası: Çalışma kitaplarını temsil eden belge pencerelerinin alt kısmında yan yana dizili olan düğmelerden her birine (Sayfa1, Sayfa2, Sayfa3, …..) çalışma sayfası denmektedir.

Satır, Sütun: Excel sayfası satır ve sütunlardan oluşan bir tablodur. Çalışma sayfalarının her birinde 16384 satır ve 256 sütun vardır.
Hücre: Satırların ve sütunların kesiştikleri her bir kutuya verilen isimdir.

STANDART ARAÇ ÇUBUĞU
BİÇİM ARAÇ ÇUBUĞU
FORMÜL ARAÇ ÇUBUĞU
MENÜ ARAÇ ÇUBUĞU



TEMEL DOSYA İŞLEMLERİ

 Excel ile çalışmadan önce dosya işlemleri hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir. (Eğer Word kullanıyorsanız, sizin bu konuyu okumanıza gerek olmayabilir!)
Excel'de dosya kavramı yerine çalışma kitabı kavramı kullanılmaktadır. Bir çalışma kitabı, çalışma sayfalarından oluşmaktadır.

Yeni Bir Çalışma Kitabı Yaratmak

 
Excel'i ilk çalıştırdığınızda karşınıza yeni bir çalışma kitabı açılacaktır. Bu kitabın açılıştaki adı Kitap1 olarak görünecektir. Çalışmalar bu kitap üzerinde yapılır. Dosya kapatılacağı zaman ya da Excel'den çıkmak istenildiğinde bu kitabı kaydetmek istenilip istenilmediği sorulur. Kaydetmek istiyorsanız.
Yeni çalışma kitabı açmak için:


1. "Dosya"-"Yeni" komutunu seçilir.
2. Standart Araç Çubuğu'ndan "Yeni" simgesi tıklanır.



excel ile ilgili görsel sonucu
kaynakça:https://www.google.com.tr/search?q=excel&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi4r5C4sOvZAhVFr6QKHS3UCqcQ_AUICygC&biw=1280&bih=611#imgrc=z7KlUKMNQL-IUM:









 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

powerpoint ile ilgili sorular

word de tablo oluşturma

Word Sekmeleri